Myllärin jälleen 10 vastuullisimman ruokabrändin joukossa
Myllärin nousi Sustainable Brand Index 2025 -tutkimuksessa sijalle 21. Tutkimus selvittää suomalaisten mielikuvia brändien vastuullisuudesta.
Tutkimuksessa oli mukana yhteensä 248 brändiä. Elintarviketeollisuus-kategorian 33 brändin kisassa Myllärin nousi viime vuoden sijalta 10 sijalle 8.
”Noteeraus 25 vastuullisimmaksi koetun brändin joukossa tuntuu hyvältä”, iloitsee Helsingin Myllyn toimitusjohtaja Niklas Kumlin.
Neljännen polven suomalaisena perheyrittäjänä Kumlin kokee, että vastuullinen toimintatapa on ollut osa 90-vuotiaan yrityksen arkea alusta asti. ”Haluamme jatkossakin tehdä hyviä asioita etupeltoon ja ruokkia onnellisuutta.”
Välkymmin viljellyt tuotteet kaupoissa
Helsingin Myllyllä vastuullisuus ei ole korulauseita, vaan konkreettisia tekoja. Perheyritys on mm. lanseerannut Myllärin-valikoimiin välkymmin viljellyt tuotteet: Kaurahiutale 2.0:n ja Vehnäjauho 2.0:n.
Yhteistyössä sopimusvilljeljijöidemme kanssa tuemme luonnon monimuotoisuutta, pelastamme pörriäiset, vähennämme vesistökuormitusta ja sidomme hiiltä maaperään.
Lisätietoa tutkimuksesta
Sustainable Brand Index on Euroopan suurin vastuullisuuteen keskittyvä tutkimus. Suomessa tutkimusta on tehty vuodesta 2013. Tänä vuonna kuluttajien mielipiteitä kysyttiin 248 brändistä. Toista kertaa peräkkäin suomalaisten mielestä vastuullisin brändi oli Elovena. Toiseksi sijoittui Valio ja kolmanneksi S-ryhmä.
Lue lisää Sustainable Brand Index -tutkimuksesta